יום גיבוש

יום גיבוש

כמנהלת משאבי אנוש את עסוקה ימים כלילות לגייס את העובדים הטובים ביותר לארגון, לדאוג לכלל עובדי החברה ולרווחתם, למצוא סדנאות וקורסים להעשרה ופיתוח של יכולות העובדים ותרומתם לארגון, ובין היתר גם חשוב לך מאוד יחסי האנוש בין כלל עובדי החברה – בינם לבין עצמם, וגם עם המנהלים ולכן את מקפידה לקיים ימי גיבוש מספר פעמים במהלך השנה.

את מתכננת את יום הגיבוש הבא ומתלבטת רבות מה כדאי לעשות, איזה פעילות תתאים הפעם, מה יהיה כיף ויתאים כמובן לאופי של עובדי החברה.

למה חשוב לעשות יום גיבוש לעובדים?

כפי שידוע ההון האנושי הוא הנכס האמיתי של כל ארגון, עובד מרוצה ומסופק לרוב יהיה חיוני ויעיל יותר ויישאר בארגון פרק זמן ארוך יותר.

מכיוון שתחושת הסיפוק של העובדים מושפעת רבים בין היתר מהאינטראקציות החברתיות שלהם עם העובדים האחרים וגם עם המנהלים ותחושת השייכות של כל אדם משפיעה על הרצון שלו להיות חלק מארגון וקבוצת אנשים, חשוב להשקיע בעובדים גם בפן החברתי והאישי ולא רק בפן המקצועי.

כפי שחשוב שעובדים יעברו סדנאות לשיפור ופיתוח מיומנויות וקבלת כלים מקצועיים חשוב לא פחות לתת להם תחושה שהם חלק חשוב בארגון ולא רק עוד בורג קטן אשר לעיתים מרגיש מנוצל וזאת עושים על ידי פעילויות העשרה, כיף שגם מגבשות ומחברות בין העובדים

מה ניתן לעשות כיום גיבוש לעובדים?

היצע היום לימי גיבוש לעובדים הוא עצום, החל מסדנת בישול, חדר בריחה, סיור ביקב בצפון, דרום ועד לפעילויות קצת יותר אקסטרימיות  כמו רכיבה על סוסים, טיול גי'פים או טיול רייזרים בצפון.

כמובן שאפשר גם לעשות ערב קריוקי או ארוחת ערב טובה, סרט או אפילו מופע סטנד אפ.

יום גיבוש – כאשר בוחרים פעילות ליום גיבוש עובדים חשוב להתאים אותה לאנשים, לגילם, מצבם הפיננסי, העלויות ועוד.

אילו פעילויות המתאימות לימי גיבוש אפשר לעשות בצפון הארץ?

צפון ישראל הינו אזור מיוחד ומקסים, הוא כולל בתוכו את הגליל העליון, הגולן וגם את אזור הכנרת.

כאשר בוחרים לעשות פעילות באזור הצפון יש שפע אטרקציות ופעילויות כמו למשל טיול רייזרים בכנרת והנחלים המגיעים אליה או רייזרים ברמת הגולן, טיול ג'יפים או טרקטורונים ואולי אפילו רפטינג.

האם טיול רייזרים זוגי וטיול רייזרים קבוצתי הינו אותו דבר?

טיול רייזרים יכול להיות שונה ממארגן למארגן ומקבוצה לקבוצה, יש מצבים בהם מגיעה קבוצת אנשים המכירים מראש אשר התארגנו יחד ויוצאים למסלול של הטיול, זה יכול להיות מסלול קבוע ומוגדר מראש או מסלול אשר נבנה ומותאם אישית לקבוצה, לרצון שלה וכמובן לתקציב שלה.

בטיול רייזרים זוגי לרוב מדובר בקבוצה המונה מספר אנשים אשר אינם מכירים האחד את השני היוצאים יחד למסלול מוגדר וידוע מראש.

בשני המקרים יש צורך להזמין מקום מראש כי יש מגבלה של כמות משתתפים בהתאם למספר הרכבים שיש.

האם יש הבדל בין טיול טרקטורונים בצפון לטיול רייזרים בצפון?

בוודאי שקיימים הבדלים הן מבחינת כלי הרכב והן מבחינת המסלולים בהם ניתן לנסוע עם כל אחד מהם.

מבחינת כלי הרכב רייזר הינו כלי רכב אשר המושבים שלו רכים ונוחים, לרוב הוא מותאם לעד ארבעה אנשים (נהג ושלושה נוסעים), הוא יציב מאוד ובעל יכולת עבירות מרשימה ביותר ולכן מגיע למקומות קשים למעבר ועובר אותם בקלות. בשל מבנה הבולמים שלו אין כמעט תחושה של טלטלה גם כאשר עוברים באזורים עם אבנים, סלעים ומהמורות רבות.

טרקטורון מיועד לנסיעה של מקסימום שני אנשים, נהג ועוד נוסע מאחוריו הישיבה בו פחות נוחה והמסלול מורגש הרבה יותר.

איך לבחור את טיול הרייזרים?

דבר ראשון יש לוודא שכמות כלי הרכב מספיקה למספר האנשים המגיעים לפעילות.

לאחר מכן כדאי לברר האם יש מסלול מובנה או שניתן להתאים אישית לקצר או להאריך את משכו אם יש צורך, האם אפשר לשלב פיקניק או ארוחה בשטח וחשוב לא פחות בטיול רייזרים מחיר.

לסיכום

גיבוש עובדים הינו משהו חיוני והכרחי לכל ארגון, אין ספק שטיול רייזרים יכול לתת מענה ליום גיבוש שכן הנסיעה המשותפת למתחם יחד עם הנסיעה בשטח, החוויה העוצמתית והכיף הנלווים לטיול כזה יגרמו לעובדים להרגיש טוב, להרגיש שהם חלק מקבוצה, חלק מהארגון מה שישפיע על תחושת השייכות והיעילות שלהם.

אולי יעניין אותך גם
ניווט מהיר
מלאו פרטים